Shaw Direct

Hi, I’m not to The Anime Network. When I go to VOD of Shaw Direct, I don’t see The Anime Network there. Do I need to call them ? (Sorry if my english is very bad, I’m French)

Shaw appears to offer Anime Network as a subscription on demand service. It should be listed with the premium networks and requires an additional fee of about $7 each month. You may need to call to subscribe.

Time to break down the language barrier~!

Je crois que le problème est que t’es abonné à Shaw Direct ( l’ancien Star Choice ) qui est de la télé-satellite – le Shaw qui est indiqué sur le site est Shaw Cable qui est établi dans l’Ouest Canadien. Les sites web de Shaw indiquent qu’Anime Network est bien disponible pour le câble mais ça ne semble pas être le cas pour le satellite.

C’est probablement dû à une question d’attributions de licences. Les postes offerts varient selon la région. Cogeco ( mon distributeur ) offre pas mal plus de contenu en Ontario qu’au Québec. Donc possible que ça soit le cas aussi pour Shaw. À ce que je sache, il y a juste Cogeco qui offre AN sur la video sur demande au Québec, Bell et Videotron ne l’offre pas.

Ça ne veut pas dire que Shaw ne l’offriront jamais par Shaw Direct, mais il faut qu’il y ait de la demande. T’as-tu essayé de contacter le service à la clientèle pour voir s’il y avait des projets d’expansionner les postes de télé sur demande ? Il y a rien qui se passera tant qu’il n’y aura pas de l’intérêt démontré.

Merci, Sensei.

LOL !

I won’t translate everything, but it’s basically an issue with Shaw Cable. They’re a cable provider serving Western Canada and they never were in Quebec until they bought a satellite provider a few years ago. Anime Network is available on cable but not on satellite.

[quote=“Sensei Terry Silver” post=142476]LOL !

I won’t translate everything, but it’s basically an issue with Shaw Cable. They’re a cable provider serving Western Canada and they never were in Quebec until they bought a satellite provider a few years ago. Anime Network is available on cable but not on satellite.[/quote]

It’s ok, any help is appreciated! (And I basically exhausted all my French in my post)